Bir Mezunun Düşünceleri - Serdar Yavuz

Aşağıda gördüğünüz insanlarla aynı dönemde Atçılık İşletmeciliği bölümünü okudum ve yine arkadaşlarımla beraber mezun oldum. Çoğu arkadaşım gibi bende işsizim. Bu bölüme girmemdeki en önemli neden televizyonda ve gazetelerde çıkan haberlerin etkisiydi. 3.000 TL maaş ve iş garantisi. Her ne kadar ilk başta 3.000 TL maaş pek mantıklı gelmese de iş garantisinin olması önemliydi. Okulun ilk haftasında durumun hiç de bize anlatıldığı gibi olmadığını gördük. 2 sene boyunca bir yerde boşu boşuna okumuş olduk. TJK destekli açılan bu okulların birinci amacı sektöre yetişmiş , eğitimli insanlar yetiştirmek. Ne yazıkki bu okulda okuyan öğrenciler bir şekilde yetiştiriliyor ama TJK bünyesi içinde iş bulamıyorlar.

İzmir hipodromunda staj yaptığım zaman şunu gördüm. Koskoca hipodramda 2 veya 3 tane Nalbant var. Bu 3 nalbant hipodromun bütün işlerini yapıyorlar. Bir nalbantın çalışma süresini (emeklilik süresini) en az 20 seneden hesaplarsak , hipodromlarda nalbantların iş bulma şansları yok. Zaten her sene 20'nin üzerinde nalbant mezun oluyor. Bu sadece bir okul için geçerli. İstanbul ve Eskişehir'de de okulların aynı sayıda mezun verdiğini düşünürsek bu sayı yılda 60 kişiyi buluyor. Diyebilirsiniz ki "Mezun olanların hepsi bu işi yapmıyor ki ?" 5 kişi bile bu işi yapsa gerisini siz hesaplayın. Bu işin nalbantlık kısmıydı.

At Antrenörlüğü okuyan arkadaşlarımızın da durumu pek parlak değil. Antrenörlük yapamayan arkadaşlarımız "İmza Antrenörlüğü" de yapabiliyorlar. Bu imza antrenörlüğü o kadar sakat bir olay ki insanı meslekten soğutur. Bu konuyla ilgili detaylı bilgileri antrenörlük okuyan arkadaşlarımızın vermesi daha doğru olur. Antrenörlük Lisansını alan arkadaşlarımız da çalışmamalarına rağmen 1.382 TL bağkura borçlu görünüyorlar. Ve bu durumu da bir rastlantı sonucu öğreniyorlar.
Zaten antrenörlükle ilgili konuları arkadaşlarım daha iyi açıklamış.

Gelelim bitirdiğim bölüme : Atçılık İşletmeciliği. Öncelikle şu konuyu açıklayalım bu bölümü bitiren arkadaşlar ne olabiliyor. Özel haralarda , devlet haralarında , hipodramlarda bir işletmecinin yapabiliceği işleri yapabiliyorlar. 4 senelik bir işletme mezunu işletmenin muhasebesine, insan kaynaklarına , yönetimine , satın alma müdürlüğünde vs. vs. görev alabiliyor. Biz de hipodromlarda ve haralarda bu görevlerde çalışabiliyoruz. En azından bu pratikte böyle. Tabi pratikteki şeyler uygulamaya gelince malesef durum değişebiliyor. Hemen hemen tüm bölümlerde 4 senelik üniversitelerden mezun olmuş insanlar görev yapıyor. Kadro gelmediği için de işe girmeniz baya bir zorlaşıyor. Hipodromlarda işe girmek istiyorsanız çok sağlam bir torpil bulmanızı öneriyorum. Belki o zaman bir şansınız olabilir. Madem bizi buralarda görev yapmamız için eğittiniz bize iş alanı yaratın demek geliyor insanı içinden. Aslında olması gereken durum da bu. Ama başka bir bakış açısıyla olaya baktığımda adamlara hak veriyorum. TJK gibi bir kurum risk almak istemeyecektir. Bu işte uzman olan insanları işe almalarından daha doğru bir yaklaşım olamaz. Ama sonuç olarak iş dönüp dolaşıp aynı noktaya çıkıyor.

Madem bize iş vermeyecektiniz bizi neden eğittiniz ? Madem bizi hipodromlarda , haralarda işe almak için eğittiniz neden bizi işe almıyorsunuz ? Eğer bu kısır döngü devam edecekse niye yeni okullar açıyorsunuz ? Bu kadar insana yazık değil mi ?

16 Response to "Bir Mezunun Düşünceleri - Serdar Yavuz"

  1. Serdar, çok iyi anlatmışsın dostum. Bu kısır döngü içerisinde birsürü gencin hayatını harcıyorlar.

    eda says:

    evet umutlarımızı kırdılar birçoğumuz sadece iş imkanı kesin diye geldi.bu işe bi çare bulmaları gerekir.iş için başvurduğum yerlerde resmen bana yukardakilerin tek telefonuna bakar bu iş dediler.başka bir yolu yok.........bu nasıl adalettir ya.. alayına isyan........

    Adsız says:

    para iş garantısı baska ne ıstıyodunuz sız ev araba onlarıda versınler ıstersenız oncelıkle bu ısı yıllardır yapanlara saygı gosterıp onlara karsı bılgıclık taslamamayı ogrenmeli..ıs yok ısyok dıye atıp tutuyonuz.. bende bu okulu bıtırdım okula basladıgım ılk haftadan berıde onde gelen ekurılerın bırınde calısıyorum nıe ne farjk var yanı tek fark var ben atı kosmayı yarıs kazanmayı basarılı olmayı ıstıyorum sızlerse parayı ya bosverın sız gıdın mıllı pıyango oynayın daha ıyı sıze

    ercan says:

    Arkadaşlar bende bu bölümü okumak istiyorum.Ama anlamadığım bir şey neden herkes farklı bir şey söylüyor.2 kişi bu bölümü okuma diyor.Ama arada 1 kişi çıkıyo bu bölümü oku diyor.Gerçekten kararsız kaldım.Maaşı önemli deil sadece iş bulma imkanı ne ? bana gerçekten adam akıllı biri cevap yazsın şimdiden teşekkürler....

    Murat says:

    Bak kardeş ben istanbul üni. okuyorum şu anda Serdal Adalı ekürisinde stajerim. Türkiyenin en iyi at antrenörlerinden bir tanesinin yanında Haldun Güneşin yanında tam 1 sene gittim geldim . Hipodromda ahırdanda kovuldum :D çok şey gördüm :D:D bu işi niye yapıyosun diyenlede karşılaştım.

    Ve ben şu kanaata vardım dogrudur ilerisi açıktır TJK batmassa inş :D Böyle bir meslek yok :) Gerçekten yok bunu niye yapıyolar dersen bu Avrupa birliğinin öğrencilere oynamış oldugu bir tuzak... nedir efendim antrenörsüz at koşmaz vs. ne gerekiyo ? Lisans kim vasıtası ile Üniversite .. Madem bu kadar bizleri düşünüyolardıda hala daha idman jokeyleri yaşları dolunca antrenör oluyo sahada 5000'inin üzerinde antrenör var bu antrenörlükten 200 bilemedin 250 tanesi ekmek yer.Ben genelledim bütün hipodromları. İstanbulda 50 veya 75 tane ekmek yiyen çıkar.

    Kardeş zamanı gelmeyen atı kim ne yapsın ? tavsiyem git asıl mesleğini eline al. Bu işi hobi yap ben öyle yapıcam çünkü :)

    ha ben pişmanmıyım bu bölüme gittiğime hayır asla degilim İstanbulu gördüm Üniversite gördüm herşeyden önce hayatı gördüm ve hipodromu gören kişiye normal hayat şeker gibi gelir. Bu kadar söylüyorum Allah'a emanet ol. Kendine iyi bak.

    Murat says:

    Ben çok ama çok kısa yazmışım fazla yazsamda kısa yazsamda böyle işte

    Mesleğin güzel yanı - elinize bir at gelir 1 senede sizi bütün dünya tanır. Pan River gibi at gelirse :)

    Mesleğin kötü yanı - Elinize sağlam bi at geçmesse 25-30 sene didinseninz boş hayatınız 4 tane bacaga bakıyo :)

    Mesleğin muallak yanı - Hiç düşündünüzmü 1 dk'da ev sahibi oluyosunuz ve paranın ne kadar helal oldugu mechul . ve gördüğüm kadarıyla dünyayı kazanmış adamlar şimdi 5 kuruşun peşinde olmuşlar. Bu işte herşeyi yazarsınız noktayı hayat koyar.

    TJK'nın Temeli kumardır. ve size gelicek prim kumardan geliyo hiç kimse çıkıp demesin yok ben alnımın şunun bunun teriyle alıyorz diye. O sahadaki herkes aynı boktur. Bunları bile bile gidin sonra ben gibi muakemsini yapmayın.

    ayşe says:

    bende bu bölümde 2,sınıfıma geçtim ve bir bayan olarak hiç bir bayana tavsiye etmiyorum.senenin başında bu siteyi kuran arkadaşların karşı cephesindeydim ama şimdi gerçekleri yaşayarak görünce anladım "ben bu bölümün adamı değilim".peki suç kimin benimmi yoksa yalan vaadlerde bulunanlarınmı onuda ALLAH a bırakıyorum...

    Arkadaşlar bende geçen sene burda yazanlaradn biriydim.. o zaman okuyodum.. şimdi mezunum.. Pişmanmıyım geldiğime pişmanım.. Bölüm bana tabiri caiz bi bok kazandırmadı.. Ekmek yiyeceğimide düşünmüyorum.. Birçok arkadaşımında aynı durumda olduğunu biliyorum.. Geçen sene diyolardı yok rakip istemiyosunuz kendinize... yok başkalarının önünü kapatıp siz yapmaya çalışıosunuz bu işi.. Bu arkadaşlara koca bi siktir diyorum... Biz okuduk bitirdik pişmanız.. Burdaki uğraşlarda boş değil farkındayız.. Allah yardımcınız olsun.. Şişirilmiş bi meslek üzerine hayaller kurmayın...

    burcum says:

    bu sene bende okumak istiyordum ama bu yorumları okuduktan sonra vazgectım.410puan aldım ve yerleşemedim ne boktan bi hayattır yaaa 18yaşndasın daha iyi yerler kazanrsn diyorlar sarsldm artk bu stresi bi sene daha cekememm.atlara da küstm artkk.!!!!!!!

    burcum says:

    sasırdm artk ne yapacağmı bi akıl verin yaaa

    dursun says:

    arkadaşlar antrenörlukte iş yok olabiliyosanız jokey olun.

    Adsız says:

    benim sorum olcak imza antrenörlüğü yasalmı

    Adsız says:

    acil imza antrenörü aranıyor.atın ilk yarışı 2cilik.
    çok acil at kayıtlı deklareye kadar sözleşme yapmam gerekiyor.ilgilenenler lütfen acilen jetmetin@hotmail.com adresine mail atsın lütfen.
    teşekkürler.
    metin baysal

    Adsız says:

    Yeni kurulan Atlı Spor Külümüze Antrenör alınacaktır. tel 0546 911 00 25

    Adsız says:

    pardon kulübümüz olacaktı

    Adsız says:

    imza anterönörü ne

Yorum Gönder

Eğer Blogger üyesi değilseniz, Yorumlama biçimi yazan bölümden Adı/URL seçeneğini seçin. Açılan kutucuktaki URL bölümünü boş bırakabilirsiniz. Bir web sayfanız ya da blogunuz varsa oraya yazabilirsiniz.

Yorumunuz:

Powered by Blogger