Bir Mezunun Düşünceleri - Buğra Aslan

İsminden de bellidir ki sadece işletiyorlar gençleri. Bu basit bir vurgun değil, insanların hayatı, geleceği ve maalesef kaybettikleri en güzel yıllarıdır giden. Bir antrenörün ayda beş bin lira kazandığına hatta bundan çok daha büyük paralar kazanan antrenörlerin olduğuna bizzat şahidim. Ancak mevzu bundan ibaret değil. Asıl olan bu okuldan mezun olan öğrencilerin, bu kişilerle aynı statüde olmalarına rağmen, neler yapabilecekleridir ve bende bunun canlı örneği olarak işsizim... Böyle bölümlerin açılması, atçılıkta üniversite eğitiminin öngörülmesi, şüphesiz çok olumlu. Fakat bizim atçılığımız şu an buna müsait mi onu bilemem. Şu an bu sektörde ne sahip olduğum lisansın ne de diplomanın bir faydasını görebildim. Herhangi bir eğitimden geçmeden yapılabilecek seyisliği bile çok görenler olduğunu söyleyebilirim. Tecrübesizliğimiz bahane ediliyor ama tecrübe çalıştıkça kazanılır. Oysa bize çalışma imkanı verecek kimseyi ben görmedim. Bilmiyorum, belki de çok vardır böyle insan ama bana denk gelmedi daha. Yapılan haberler ilgi çekmek amacıyla abartıldıkça abartılıyor, dolayısıyla maddi sıkıntı çeken gençler ÖSS stresini de bir daha çekmemek için çok avantajlı bulup düşünmeden tercih ediyorlar bu bölümü. Duyduklarına da inanmak istiyorlar ama basının abartısını unutuyorlar. Benim kaybettiklerim sadece iki yılım olmadı. Hayatım üzerine kurduğum bütün planlarım, geleceğimle ilgili düşüncelerim, hayallerim hepsi mahvoldu. Ben diğer arkadaşlarım kadar iyimser olamam, çünkü veterinerliğe de geçmedim. Orda yaşadığım olumlu şeyleri başka bir yerde olsaydım başka türlü yine yaşardım. Belki çok daha güzel şeyler yaşardım. Maalesef bu okul bana sadece büyük bir kayıp oldu. Başka hiçbir getirisi olmadı. Şu an yapabileceğim atçılıktan başka bir şey yok. Sahip olduğum tek şey saçma sapan umudum. Belki bir gün işimi yapabilirim umudu… O da imkansız görünüyor.Tercih yapan arkadaşlarım ne bizim sözlerimize nede yazılı veya görsel basının söylediklerine kulak asmasınlar. Eğer bu işi yapmak istiyorlarsa gidip hipodromları, sektörün aradığı şartları ve okulları bizzat inceleyip öyle karar versinler. Çünkü bizler çektiğimiz sıkıntıdan dolayı çok kötü gösterebiliriz. Öte yandan haberciler de haberi ilgi çekici kılmak için abartabilirler dolayısıyla en güzeli kendi gözlerinizle görmenizdir. Hakkınızda hayırlısı olsun...
Buğra Aslan - 2008 At Antrenörlüğü Mezunu

22 Response to "Bir Mezunun Düşünceleri - Buğra Aslan"

  1. emin says:

    hadi ya bende bu bölümü yazmayı düşünüyordm ama bu yazıdan sonra vazgeçtim diyebilirim bilmediğm çok şey varmış demek bende internetteki yazılara aldandım.çok tşk buğra dediklerin doğruysa belkide hayatımı değiştirdin

    Adsız says:

    buğra kardeş acaba sen nerelisin benim dersanedeki sınıfımda da bir buğra vardı at antrenörlüğüne gitti o da 2006'da kazanmış olmalısın

    buğra says:

    ben ağrılıyım adsız kardeş sende ismini yazarsan memnun olurum bu okulu yazmaktan vazgeçen kardeşim eğer zengin değilsen yada bu okuldan çok şey bekliyorsan gerçektende kendi hayatını kurtarmışsın. arkadaşım sezerin bu sayfayı açmaktaki amacı zaten biz yandık siz yanmayın mantığıdır eğer fauydalı olabildiysek ne mutlu

    derya says:

    ben at antrenörlüğünü bilinçsiz bi şekilde yazdm we yerleştm.. yormları okuduktan snra pişmanlığmdn ağlayacak duruma geldm.. yerleştm we gitmezsem seneye puanım kırılacak.. kayıt yapsammı yapmasammı çok kararsızımm..

    merve says:

    ya sen burda yazılanlara ne bakıyorsun yerleşmişsin bi kere. git gör belki de memnun kalıcaksın bölümden. yazılanların seni yanıltmasına izin verme ve bu bölümü seçicekseniz önceden bunları biliyo olmanız gerekirdi. yok at antrenörlüğü lisansımız oldğu halde at pisliği temizliyerek başlıyoruz falan filan... e tmm da bu bölümü seçicek kişi zaten at pisliği temizlemekten hiç de şikayetçi olmamalı. Bu bölümü seçtiysen atlara aşık olucaksın onun pisliğini de temizliceksin kendi isteğnle hem de, atla bütünleşiceksin ve tecrübe kazanana kdr basit işlerle başlamaya rıza göstericeksin sabrediceksin. zaten siz bunları önceden göz önüne almadan bu bölümü seçtiyseniz, içinizde at aşkı olmadan sırf para hırsıyla 3bin tl maaş umutlarıyla seçtiyseniz tabi hayal kırıklına uğrarsınız. atlar öyle hayvanlarki o bölümde okuduğunuz için çok şanslısınız ama bunu göremiyosunuz

    buğra aslan says:

    olay at pisliği temizlemek falan değil ben hayvancılığın merkezinde büyümüş bir insanım öyle tezekten falan gocunmam olay insanların hayalleriyle oynanması bu sektöre başkoydum hayatım boyunca yapacağım tek şey atçılık olacak ben atçılığı kötülemiyorum bu işi kullanarak insanların hayalleriyle oynayanlara kızıyorum...

    buğra aslan says:

    deryacım eğer kocaeli üniversitesini yazdıysan mükemmel hocaların ve çok güzel bir şehirde geçireceğin 2 seneyi düşün fazla ümitlenme ötesi için hayatın tadını çıkar okul çok güzel izmitte öyle ama çok para kazanacağını falan düşünme

    sedef says:

    yaaa arkadaşlar..öncelikle merhaba..ben kocaeli üniversitesi at antrenörlüğü 2.sınıf öğrencisiyim.daha mezun olmadım ama aklımda birçok şey war.ben de okula ilk geldiğimde sizin gibi kararsızlığa kapıldım...bana da bunlar söylendi hep..ama ben diyorum ki gidenler weya mezun olanlar wakitlerini konuşarak değil iş araştırarak geçirsinler.ki gerçekten de çok açık war bu bölümde..ben şu an atlara aşığım..bu bölüme gelecekler de aynı şekilde olmalı,attan korkmamalı..işi sewdiğinizi we işe ne kadar önem werdiğinizi çewrenize hissettirirseniz inanın iş sizin ayağınıza geliyor.şuan antrenör we mezun omuş arkladaşlara sesleniyorum..eğer binici hocası olmak istiyorsanız size bir iş önereyim..istanbulda bir pony club ın bayan elemanlara ihtiyaçları war.ben çalıştım..tawsiye ederim.ama attan korkmamlısınız.tabi biraz yorucu ama atları sewiyorsanız katlanırsınız..600 lira maaş başlangıçta artı kalcak yer artı yeme içme artı sigorta weriyorlar..ilk başta seyis gibi çalşıyorsunuz ama bu süreç içersinde size biniclk dersi weryorlar we ilerleyen zamankarda binici hocası olup 1.5 2 milyarla çalışabilirsiniz.bilgilerinize....bu bölüme de artık daha fazla bok atmayın adamın da asabını bozmayın... sewgi we saygılarımla sedef barış ünal

    buğra says:

    öncelikle nazik yazın için teşekkürler bizim kimseyle sorunumuz yok okula b... atmak gibi bi derdimizde yok gayemiz insanların bilinçlenmesi yazılarımı dikkatle okursan söylediklerimin anafikri 'bu okula gelmeyin' değildir 'eğer göze alabiliyorsan gel' bütün söylemek istediğim bu biraz daha açayım malum anlaşılması zor olmasada anlayışıyla ilgili problemi olan insanlar olabilir bu okula girip çok emek verip çok sıkıntı çekmeden birsürü para kazanmanız sözkonusu plamaz hani bu okula girdim parayı kaptım diye düşünenlere diyorum bunu boş yere heveslenmeyin. ben bu işe girerim ve çekirdekten başlarım yıllarımıda verir emek gösteririmdiyen arkadaşımada diyorum ki senin şansın var %50 de olsa belki çok ciddi paralar kazanabilirsin ama okulu bitireli en az 10yıl olmuştur tekrar söylüyorum göze alıyosan gel...

    meral says:

    ben sevdim bu yazıyı katılıyorum kesinlikle. madem çalışma alanı yok neden açıyorsun bu bölümü diye devlete sormak gerek di,ğmi. evet deneyim çalışarak oluyor kesinlikle. buna da fırsat verilmiyor. tek bildikleri ve sordukları şey ne kadar deneyimin var, yok ama siz işe alırsanız olacak demenize fırsat bile verilmeden biz sizsi ararız diyorlar ve malum son ne arayan var ne soran. Rabbim yardımcınız olsun arkadaşlar.

    buğra tebrikler güzel yazıydı

    buğra says:

    eğer birileri sana biz ararız falan demişlerse o bile bişeydir benimle konuşanlar o kadar nazik değillerdi :D bitaneside çok acaip bi iş teklifi yaptı adam alkollümüydü yoksa manyakmı anlıyamadım idman jokeyliğini seyisliğini bide antrenörlüğünü yapmamı istedi atlarının bi ara hanımımda rahatsız evde çocuklara bak yemek falan yap yarıştada atın yerine sen koş demesini bekledim ama o kadarda abartmadı allahtan:D

    meral says:

    iyimiş :) yok bana ararız demediler de hani genelde öle olur ya ararız derler ama bekle babam bekle...

    bence o adam sarhoş olabilir:)

    buğra says:

    muhtemelen öyledir ama ne içtiğini merak ettim bu kadar çarpacak ne içebilir ki:D

    Adsız says:

    bende secmeyi düşünüyordum vazgeçtim bilgiler için teşekürler ben böyle bilmiyordum

    Adsız says:

    Bu serefsizlere soylenecek sozleri icimde sakli tutuyorum.Hic bir ulke yok ki , bir insan daha kazanc saglamadan devlete borclu olsun.
    1000x icimdeki sozler .

    buğra says:

    doğduğumuz gün borçlanıyoruz zaten bari emek verenlere bedelde verilsin üniversiteli işsizler ordusunun en büyüğü türkiyede galiba yazık bu kadar gence...

    Adsız says:

    Kazandım, atlarla iki yıl geçiricem. sonra da dişimi sıkıp veterinerliğe geçicem. Bu devrde veterinerlik çok iyi bir meslek. rüya gibi olacak :))

    buğra says:

    hadi hayırlısı bakalım arkadaşım herşey gönlünce olur umarım ama çalışmak gerekir şimdiden başarılar...

    Adsız says:

    bence abartıyorsunuz benim tanıdığım 7-8 kişi var bu bölümü bitirmiş hepside iş buldu ve ban da tavsiye ediyorlar bunlardan 2 tanesi bide at aldı lar şuanda bol paralılar nalıcanız abrtıdan başka bişey deil sen uğraşmadan beklersen öle olur benim bahsettiğim arkadaşlarımın hepis uğraşarak giridler şuan en düşük maaş alanı 1.874tl alıyor yani uğraşın çabalayın bakın görün nasıl bi bölüm bende tercih edicem ve muhtemelen bu sen tutuyor ve gidiyorum

    buğra says:

    o nasıl bir maaşmış öle 1874 tl :) o arkadaşların kim nerde çalışmışlar hangi atı almışlar bizim adımız sanımız belli bu arkadaşların ve sizin isminizi ve cisminizide bi öğrenelim araştırıp görüp bizde sizi tebrik edelim

    Adsız says:

    Asp web tasarim olarak bilgilendirici paylaşımlarınızdan dolayı bloğunuzu çok beğendik , başarılarınızın ve paylaşımlarınızın devamını dileriz.

    buğra says:

    teşeekkürler asp web tasarım :))

Yorum Gönder

Eğer Blogger üyesi değilseniz, Yorumlama biçimi yazan bölümden Adı/URL seçeneğini seçin. Açılan kutucuktaki URL bölümünü boş bırakabilirsiniz. Bir web sayfanız ya da blogunuz varsa oraya yazabilirsiniz.

Yorumunuz:

Powered by Blogger